- Peugeot e-208
Ny Peugeot e-208
Den nye 208 "følger med strømmen"
Danmarks bedst sælgende bil er nu kommet i en ren elektrisk variant. Peugeot e-208 hæver standarden samtidig med, at den forbliver tro mod Peugeot's vision og mission. Med et yderst moderne design både indvendigt og udvendigt, og et innovativt varmesystem, som består af et 5 kW varmeelement, en varmepumpe med automatisk temperaturregulering i kabinen, programmerbar varmestyring via touchskærm eller app'en MyPeugeot samt sædevarme (afhængig af version).
Den nye 208 er baseret på PSA Groups nyeste platform, CMP (Common Modular Platform), der er udviklet til B- og C-segment biler. Som navnet antyder, kan den tilpasses og justeres i forhold til dimensioner og motorvarianter. Da den passer til alle typer drivmidler, giver den kunden mulighed for at vælge mellem en traditionel forbrændningsmotor (benzin og diesel) eller elmotor.
Motor og opladning:
- Rækkevidde: op til 362 km (WLTP)
- Batteri: 50 kWh
- Motor: 100 kW / 136 hk - 260 Nm fra 0 km/h
- Hurtig opladning 80% af batterikapaciteten i 30 minutter
- Kombinationsopladningssystem CCS
- Hjemmelader: (16A) 5 timer (11 kW) - 8 timer (7,4 kW) (afhængig af udstyr)
- App kontrol af varme og opladning
- Varmepumpe
Miljø:
Målet gennem hele udviklingen af Peugeot 208 har været at reducere CO2-udledningen:
- 30 kg vægtreduktion ift. forgængeren
- Forbedret aerodynamik
- Reduceret rullemodstand
- Optimeret transmissionssystem
- Peugeot e-2008
Elektrisk SUV
Med sit markante og skulpturelle design opfylder den nye Peugeot 2008 til fulde ambitionerne om at vende en ny og bemærkelsesværdig side i Peugeots SUV-historie. Bilens design er helt i tråd med modelprogrammets stilkoder samtidig med, at den er helt sin egen.
Linjerne og proportionerne signalerer uden tvivl SUV, hvilket understreges af den skrånende forrude og den lange, flade motorhjelm. Den lodrette front er domineret af mærkets visuelle signatur: LED forlygter med tre løvekløer og en markant kølergrill med det integrerede løvelogo. Den nye 2008 fremstår stærk, bredskuldret og velfunderet på vejen. Profilen er karakteriseret af facetterede trekantede linjer, som giver et skarpt og dristigt design, der fortsætter om til bagenden. Her integrerer et skinnende sort bånd den karakteristiske Peugeot signatur: Baglygter med tre LED løvekløer, som gør bilen genkendelig uanset, om det er nat eller dag.
Gå fremtiden i møde
Batteriet er placeret under gulvet, hvilket betyder, at pladsen i både kabinen og bagagerummet er den samme som i ICE-versionerne.
Informationerne om rækkevidde osv. ses intuitivt i det digitale display eller på touch skærmen, så føreren nemt kan holde øje med status.
e-2008 er udstyret med et gennemtænkt varmesystem, der består af et 5 kW varmeelement, en varmepumpe med automatisk temperaturregulering i kabinen, programmerbar varmestyring via touchskærmen eller app´en MyPeugeot samt sædevarme (afhængigt af version). Disse elementer betyder, at der opleves samme komfort som i en bil med en forbrændingsmotor samtidig med, at rækkevidden bevares. MyPeugeot app´en giver ogsp mulighed for fjernstyre sin opladning, således at man kan planlægge, starte og stoppe opladningen eller blot følge status på opladningen.
- Motor: 100 kW elmotor (136 HK)
- Drejningsmoment: 260 Nm (fra 0 km/t)
- Batteri: 50 kWh kapacitet
- Rækkevidde: Op til 340 km efter WLTP standard
- Batterilevetid: 8 år eller 160.000 km med 70 % af dens opladningsevne
Der er tre forskellige måder at oplade bilen på:
- Legrand Green Up stik og det medfølgende opladningskabel
- Lad med en WallBox, som giver en fuld opladning på 5 timer for den tre-fasede version (11 kW) eller på 8 timer for versionen med mono-fase (7,4 kW)
- Oplad ved en offentlig ladestander – det er muligt at bruge 100 kW ladere og det giver 80 % opladning på 30 min.
Uendeligt mange udstyrsmuligheder
- Nyeste generation af automatisk nødbremse (opdager fodgængere og cykler både nat og dag ved op til 140 km/t)
- Vejbaneassistent (med mulighed for at angive placering i vejbanen)
- Træthedsgenkendelse
- Automatisk fjernlys
- Udvidet skiltegenkendelse (Stop, forbudt adgang etc.)
- Adaptiv Cruise Control med Stop&Go funktion (med EAT8)
- Active Blind Spot Assist
- Peugeot e-Legend Concept
Peugeot e-Legend Concept
Kedsomhed bliver aldrig en del af Peugeots DNA, for selvkørende biler er ikke lig med ensformighed, og overgangen til andre energiformer udsletter på ingen måde 120 års historisk arv inden for bilindustrien. Derfor er vi meget stolte af at kunne præsentere Peugeot e-Legend Concept.
Med Peugeot e-Legend Concept har Peugeot en målsætning om at skærpe og fintune oplevelsen af en bil, der er 100% selvkørende, elektrisk og online. Bilen understreger Peugeots DNA ved at forene den historiske arv med de mest avancerede teknologier i bilindustrien. Der eneste mål er, at du skal føle dig lige så godt tilpas i din bil, uanset køreindstilling, som du føler dig hjemme hos dig selv. Du finder her en raffineret kombination af high-tech komponenter og eksklusive materialer.
Teknologisk manifest
Peugeot e-Legend Cocept er ikke kun et teknologisk manifest. Den er visionen fra Peugeot, som peger aktivt ud mod en lys og spændende fremtid. For Peugeot er en elektrisk, selvkørende bil synonym med endnu stærkere sanseoplevelser - og kedsomhed er absolut ikke en del af Peugeots DNA.
Under hele projektet har Peugeot design-teamet været styret af ønsket om at tilbyde en æstetisk, teknologisk og fordybende oplevelse i form af en kompakt coupé. Det er denne realisme med hensyn til plads og proportioner, der gør Peugeot e-Legend Concept så dynamisk, og gør den til inkarnationen af Peugeots ambitioner på en moderne og energisk måde.
Fordelt i hele kabinen er der 2 hovedtemaer for digitale materialer (eller digitale fortolkninger af rigtige materialer): Et mønster af sorte og bronze-farvede linjer, eller træ-look “paneler”. Disse temaer vises på 16 skærme af forskellig størrelse, inklusiv en 49 tommer buet skærm under soundbar'en, der vender mod bilens passagerer, 29 tommer skærme i dørene og 12 tommer skærme i solskærmene.
De digitale overflader er omhyggeligt designet med glidende overgange, så de smelter ind i baggrunden i kabinen.
Midterkonsollen giver adgang til de vigtigste betjeningsfunktioner under kørslen via en drejeknap og en 6 tommer touchskærm. Til venstre for rattet, giver en digital toggle switch adgang til kontekstafhængig menustyring, som kan konfigureres afhængigt af kørefunktionen.Sædernes H-design og de lodrette syninger er inspireret af Peugeot 504 Coupé. Sæderne vægtbesparende takket være den meget kompakte størrelse, og deres “comfort fit” design sikrer god komfort og støtte ved hjælp af memory-skum (føles som skræddersyet). Nakkestøtterne er tværgående, justerbare og kan foldes helt væk ned i sædet.
Det såkaldte Responsive i-COCKPIT® er baseret på det i-COCKPIT®, som kendes fra andre Peugeot-modeller. Det består af et headset med et head-up display med 3 urskiver og et ultra-kompakt rat.SELVKØRENDE KONCEPTBIL
- Plugin hybrid
Peugeot Hybrid
Plugin hybrider elektrificere modelprogrammet
Peugeot 3008 Hybrid
Peugeot 3008 Hybrid kommer med en 180 HK eller 200 HK Puretech motor og op til to elektriske motorer. Tilsammen yder disse 3 motorer mellem 225 HK og op til 300 HK og kan accelerere fra 0 - 100 km/t på 6,5 sekunder. Bilens bagerste elmotor sikrer firehjulstræk, og en batteripakke på 13,2 kWh giver en rækkevidde på 62 km på el-drift alene.
Peugeot 508 & 508 SW Hybrid
Peugeot 508 Hybrid og 508 SW Hybrid er tilgængelig med en 180 HK Puretech motor, og en elektrisk motor med 109 HK. Den samlede effekt af disse motorer kommer til at ligge på 222 HK. Batteripakken på de to 508 hybridvarianter er et 11,8 kWh batteri, som igen giver en aktionsradius på 60 km. på den elektriske motor alene.
Køreglæde med god samvitighed
Alle hybrid varianter er lanceret med den helt nye og vidunderlige e-EAT8 automatgearkasse. Peugeot's ikoniske I-Cockpit er selvfølgelig en del af instrumenteringen i alle 3 hybrid biler, men er blevet modificeret en smule sammenlignet med de nuværende modeller. Der vil nemlig blive vist et powermeter, køreinstillinger eller rækkevidde, i stedet for den nuværende omdrejningstæller. Ligsom det nuværende I-Cockpit, vil der naturligvis være muligheder for at tilpasse den viste information efter eget behov.
Batteripakkerne er placeret under anden sæderække i alle hybridvarianter, som på den måde sørger for, at der er den samme store rummelighed på både bagsæde og bagagerum, som i de nuværende modeller. Dette vil også sørge for at give et lavt tyngdepunkt i bilen, som vil resultere i komfortabel og manøvrevenlig styring og kørsel.
Hybrid & EL